donderdag 17 december 2015

Oh deer Christmas light box

Helaas kwam ik er vorig weekend niet meer aan toe een kerstboom te kopen. Om toch al een beetje het kerstgevoel te krijgen, ben ik creatief aan de slag gegaan met wat spullen die ik in de kast had liggen. En dit is het resultaat!


Oh deer Christmas light box
Deze 'Oh deer Christmas light box' (zo noem ik hem) staat nu gezellig op een schap. Hieronder leg ik in het kort uit wat ik heb gebruikt en wat ik heb gedaan. 


Materiaal
Papier-maché, hertje (Flying Tiger), papieren kerstboompjes (HEMA), kunstsneeuw (Xenos), lichtjes (HEMA), kerstbelletjes (HEMA), spray lijm, schaar, priem. Niet alle materialen die ik heb gebruikt, staan op het plaatje. Er mist nog een schoenendoos en rood-wit bakkerstouw. En dat is alles!




Schoenendoos
Zoek een mooie schoenendoos. Ik heb eentje gebruikt met een klep i.p.v. een deksel, omdat ik daarmee een luikje heb gemaakt waarmee ik de light box open en dicht kan doen.
Knip alles wat je niet gaat gebruiken (de flapjes) eraf.




Binnenkant versieren
Versier al een deel van de binnenkant. De achterwand is van blauw papier-maché. De honeycomb kerstboompjes heb ik op maat geknipt, zodat ze in de doos passen. En een mini slinger maakte ik van een aantal kerstbelletjes en bakkerstouw.



Dakje
Ik heb een luikje gemaakt, waarmee ik de light box open en dicht kan doen. Maar ik heb hem alleen nog maar open gehad! Dus dit was helemaal niet nodig. Toch staat het wel erg leuk.
Het luikje heb ik open gevouwen en vast gezet met bakkerstouw aan 2 kerstbelletjes aan de zijkant boven. Daardoor krijg je een soort van dakje. (En met 2 kerstbelletjes aan de zijkant onder doe je de light box dicht.) Om het dakje te maken, maak je een snede op de helft van de deksel. Let op dat je het karton niet helemaal doorsnijdt. Je maakt de snede, zodat je het karton beter kan vouwen.



Lichtjes
Maak met een priem of schaar gaatjes in de binnenkant. Steek van voren naar achteren. Daarna prik je aan de achterkant de lichtjes er doorheen. De batterijen kun je eventueel aan de achterkant vastmaken met tape.


Laatste versieringen
Vul de bodem van de doos met wat kunstsneeuw en plaats het hertje erin. Maak eerst een opstaand randje van een strookje papier. Dan valt de kunstsneeuw niet uit de doos.

Knip als laatste de lichtjes aan
Zie daar een 'Oh deer Christmas light box'!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten